co to są tak zwane kierowniczki i mieszek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Picia
    Classic
    • 2009
    • 7

    co to są tak zwane kierowniczki i mieszek

    Na glownej stronie kliknij: Oznacz wszystkie fora jako przeczytane jest to powyzej okienka kto jest na forum. Czasem robi sie taki zwis, tez tak mam i to nie tylko na tym forum
  • oktawiusz5
    Classic
    • 2007
    • 27

    #2
    co to są tak zwane kierowniczki i mieszek

    Witam na forum czytałem dużo postów na temat muła ale nie za bardzo znalazłem co to są tak zwane kierowniczki i mieszek gdzie tego szukać i jak to wygląda. mam silnik 1,9 ASV
    Z góry wielkie dzięki za pomoc
    1,9 TDI 2003

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      kierowniczki i mieszek to części turbinki kierowniczki to sterowanie zmienną geometrią łopatek w turbinie szukaj Notlauf było tego duuuuuuużo
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • sptom
        Rider
        • 2007
        • 351

        #4
        Kierownice to czesc "niewidoczna" turbiny odpowiedzialna za zmienna geometrie łopatek.
        A siłownik podcisnienia, mieszek, grzybek... to ten elemnt widoczny na zdjeciu Handzola, znajduje sie z tylu pod turbo a zapiekja sie ... foto by Handzol
        Załączone pliki
        Dostojnie do przodu by Dynosoft

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Zamieszczone przez koja86
          kierowniczki to sterowanie zmienną geometrią łopatek
          Zamieszczone przez sptom
          Kierownice to czesc "niewidoczna" turbiny odpowiedzialna za zmienna geometrie łopatek.
          Panowie qrde przeczytajcie to co napisaliście jeszcze raz >
          masło jest maślane bo jest masłem :lol:

          a teraz podpowiedź: :wink:
          kierownice to właśnie łopatki
          zmienna ich geometria to możliwość zmiany położenia względem swojej osi co powoduje zmienną szybkość gazów spalinowych
          steruje tym wszystkim mieszek za pośrednictwem dźwigni poprzez tzw. sztangę

          teraz wszystko jasne? :P :wink: :szeroki_usmiech
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • lukas_ig
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 230

            #6
            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
            steruje tym wszystkim mieszek za pośrednictwem dźwigni poprzez tzw. sztangę
            A czy mieszek to ten grzybek co steruje gazami?

            Sorry Grześ ale po przeczytaniu postów mam te same spostrzeżenia co Ty i MSPANC :lol:

            A teraz serio, polecam


            Ale to tylko aby nabrać pewnego wyobrażenia o temacie.
            Natomiast nie polecam osobom bez doświadczenia, ćwiczenia tego na turbinie którą chcemy jeszcze eksploatować na zasadzie "Zrób to sam".

            Natomiast polecam w celu czyszczenia kierownic udać się do dobrygrzeswawa!
            PerfectService by

            Komentarz

            • sptom
              Rider
              • 2007
              • 351

              #7
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
              Zamieszczone przez koja86
              kierowniczki to sterowanie zmienną geometrią łopatek
              Zamieszczone przez sptom
              Kierownice to czesc "niewidoczna" turbiny odpowiedzialna za zmienna geometrie łopatek.
              Panowie qrde przeczytajcie to co napisaliście jeszcze raz >
              masło jest maślane bo jest masłem :lol:

              a teraz podpowiedź: :wink:
              kierownice to właśnie łopatki
              zmienna ich geometria to możliwość zmiany położenia względem swojej osi co powoduje zmienną szybkość gazów spalinowych
              steruje tym wszystkim mieszek za pośrednictwem dźwigni poprzez tzw. sztangę

              teraz wszystko jasne? :P :wink: :szeroki_usmiech
              No to walsnie chcialem powiedziec ale sie zamotalem ops:
              I to walsnie ta sztanga sie chyba najczesciej zapieka. U mnie lanie WD 40 i machanie ta sztanga zmniejszylo czestotliwosc lapanie notlaufow. Jednak dopiero demontaz i dokladne czyszczenie turbiny pomoglo tak na 100% - robilem to w zakladzie naprawiajacym turbiny.
              Jak zbyt namieszalem to sorrki wielkie :szeroki_usmiech
              Dostojnie do przodu by Dynosoft

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez sptom
                Jak zbyt namieszalem to sorrki wielkie :szeroki_usmiech
                hehe nie namieszałeś, bardzo często czytam opis właśnie w takiej formie ale mniej więcej wiadomo o co chodzi.
                Zapiekają się głównie rolki w turbinie, ośki kierownic a także dźwignia. Ogólnie wszystko ze sobą współpracuje zależnie,tworząc jeden mechanizm, dlatego jak jeden element niedomaga pociąga to szybszą "awarię" drugiego.



                ps. po kolei: mieszek > sztanga > dźwignia
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • sptom
                  Rider
                  • 2007
                  • 351

                  #9
                  QWA
                  Czy to mozliwe, ze znow mnie to dopadlo :evil:
                  W sierpniu bylem na czyszczeniu turbiny (auto lapalo notlaufy na III i IV przy obrotach miedzy 3500-4000) vag pokazywal przeladowanie turbiny i silnik wchodzil w tryb awaryjny.
                  Po "naprawie" od sierpnie, az do wczoraj wszystko bylo ok. Wczoraj w identycznej sytuacji zlapalem notlafua bodaj 3 czy 4 razy :twisted:
                  Dzis testowalem auto i znow wszystko jest ok.
                  Qwa co jest? jesli znow te zapieczone kierownice to czemu jednego dnia jest ok a nastepnego nie?
                  Zaznaczam, ze PSJ'ta raczej nie uprawiam :roll:
                  Ma ktos jakies pomysly?
                  Dostojnie do przodu by Dynosoft

                  Komentarz

                  • oktawiusz5
                    Classic
                    • 2007
                    • 27

                    #10
                    Zamieszczone przez lukas_ig
                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                    steruje tym wszystkim mieszek za pośrednictwem dźwigni poprzez tzw. sztangę
                    A czy mieszek to ten grzybek co steruje gazami?

                    Sorry Grześ ale po przeczytaniu postów mam te same spostrzeżenia co Ty i MSPANC :lol:

                    A teraz serio, polecam


                    Ale to tylko aby nabrać pewnego wyobrażenia o temacie.
                    Natomiast nie polecam osobom bez doświadczenia, ćwiczenia tego na turbinie którą chcemy jeszcze eksploatować na zasadzie "Zrób to sam".

                    Natomiast polecam w celu czyszczenia kierownic udać się do dobrygrzeswawa!

                    wielkie dzięki teraz wiem jak to wygląda i jak działa ale wszystko już u mnie dział była to przepływka i mam nadzieje że z tych fotek nie będę musiał korzystać
                    1,9 TDI 2003

                    Komentarz

                    Pracuję...